Friday 15 May 2009

BİR YILDIZ KAYDI

BİR YILDIZ KAYDI
Ali Kasapoğlu

Beş yıl önceydi ansızın aramızdan ayrılması Yayçılı Kemal’in. Şehit olmasından bir yıl sonra kendisine yaptığım bir belgesel filmine bu ismi koydum’’Bir Yıldız Kaydı’’Çok erken gitti ebedi alemine Yayçılı, oysa ki bu milletin kendisine çok ihtiyacı vardı. Ne kendisi ne de Türkmen milleti isterdi bir birlerinden ayrı kalmayı ama kaderi değiştirmeye kimsenin gücü yetmez.

Milleti için bir Bağdat yolculuğu yaptı. Ne yolculukmuş be, üç beş gün sonra geri döneceğim dedi hala geri dönmedi Yayçılı. Bağdat bu kadar uzak mı. Doksanlı yılların başında kendisiyle tanıştım. Neşeli, senden biri, kibar, mütevazı, yönetici, ileriyi gören ve en önemlisi bugünkü yöneticilerden farklı olmasıydı, kısacası ‘’adam gibi adamdı’’.

Kendisi bir liderdi bana göre ama ben bunu söyleyemiyorum. Çünkü hep böyle olmuştur. Şehit olduktan sonra yada vefatından sonra lider belki önder dedik ender insanlarımıza. O dönemi yaşamadım ama adım gibi eminim Necdet Koçak, Adil Şerif, Rıza Demirci, Ata Hayrullah’a kimse sen liderimizsin dememişti.

Onları kaybettikten sonra lider olduklarını anlamıştık. Bazen ne tuhaf bir milletiz diye söylenirim kendi kendime, bu topraklarda liderlik kavramını yaratan bu millet bugün hep ölü liderleri kendine lider ediniyor. Nedense bütün liderlerimiz ölüdür. Kim bilir kendini lider empoze edenlerde bugün milletin kalbinde ölüdür. İnşallah değildir.

Bu kavramı’’LİDER’’ kavramını algılama kapasitemiz zayıf mı, yoksa bilipte içimizden gelmiyor mu söylemesi,daha kötüsü söylememiz için bize birileri komut vermesini mi bekliyoruz. Bir milletin başındakinin lider olup olmadığına millet karar verecek. Posta memuru gibi atamayla olmaz bu işler. Nitekim oldu ve sonu herkesçe malum.

Yayçılı Kemal demişken yanında şehit olan Fazıl Namık’ı da es geçmeyelim. Ne güzel demiş atalarımız ‘’Yiğidi öldür ama hakkını yeme’’. İkisini de rahmetle anıyoruz. Onlar kalbimizde yaşayacaklar.

Kerkük

No comments: