Thursday 20 December 2012

Türkmen öğretmenlerin öldürülmesi protesto edildi


19 ARALIK 2012

http://www.kerkuk.net/eng/?p=8260


Kerkük’ün güneyindeki Reşat nahiyesinde iki Türkmen öğretmenin kimliği belirsiz kişiler
tarafından hunharca yakılarak öldürülmesine yönelik tepkiler giderek büyüyor.


Türkmen Öğretmenler Birliği, olayı protesto etmek için Kerkük İl Milli Eğitim Müdürlüğü
önünde protesto gösterisi düzenledi. Gösteriye katılan öğretmenler, meslektaşları Abdül
Hüseyin Mahmut ve Kasım Nasıh’ı katleden canileri lanetlediler. Irak ve Türkmen
bayrakları taşıyan öğretmenler, olayı “insanlığa karşı en büyük cinayet” olarak nitelediler.
Türkmen Öğretmenler Birliği Başkanı Abdülselam Bayraktar ve yardımcısı Burhan Celal,
cinayetlerin faillerinin bir an önce yakalanarak cezalandırılmalarını, aksi halde
Kerkük’ün dışında görev yapan öğretmenlere boykot çağrısı yapacaklarını belirttiler.


Gösteriye katılan Irak Türkmen Cephesi Kerkük İl Başkanı Kasım Kazancı ise, ITC
olarak ayırım yapmadan bütün öğretmenlerin ve eğitimcilerin yanında olduklarını
belirterek, “Çünkü eğitimci bir milletin aynasıdır” dedi.


Gösteride ayrıca Türkmen Öğretmenler Birliği tarafından hazırlanan bildiri okundu.
Gösteriye çok sayıda Türkmen sivil toplum örgütü yetkilileri de katıldı. Türkmeneli
İşbirliği ve Kültür Vakfı Irak Temsilcisi ve Projeler Müdürü Talat Zulal, Türkmenler
için devlet bütçesinden para ayrılarak bir emniyet gücü kurulmasının şart olduğunu
söyledi.


Türkmen Kadınlar Birliği Başkanı Kadriye Ziyai ise, “Öğretmen ve ilim mukaddes
olmalıdır. Terör öğretmenlere el uzatmamalıydı” sözleriyle tepkisini dile getirdi.


Türkmen Öğrenci ve Gençler Birliği Genel Sekreteri Kahtan Vindavi de, olayı
şiddetle kınadıklarını vurgulayarak, “İnşallah tekrarı olmaz” temennisinde bulundu.


Kürdistan Öğretmenler Birliği, düzenlediği basın toplantısında, cinayetleri şiddetle
kınadı. Birlik Başkanı Celal Muhammet, bu tür olayların Kerküklüler arasında
ayrımcılık yapmaya yönelik olduğunu vurgulayarak, “Arap, Kürt, Türkmen
hepsi kardeştirler” dedi.

No comments: