Tuesday 27 October 2009

ŞEHİT YARBAY PİLOT AYDIN MUSTAFA HAMİD’İN 20. ŞEHADET YILI ANISINA




Annemle konuştuk. “20 yıl oldu” dedi. Tam 20 yıl! Hafızamda 20 yıl öncesine ait sadece bir kare vardı: babamın cenazesi. Herkes ağlıyordu. Hatırladığım tek yüz, hüngür hüngür ağlayan ablamınkiydi. O, 7 yaşındaydı, bense 5. Kalabalığın ortasına tabutu getirdiler. Kapak yarısına kadar açıldı. Beyaz birşeyler gördüm, kefen denen. İşte 20 yıldır BABA denilince benim aklıma gelen!

Sabrettik, gördük. Hainler buldular cezalarını. Kılık değiştirenler sanmasınlar kurtulduklarını. 5 yaşında yetim kalan, babasını başkalarından duyup tanıyan Funda gibi şehit çocuklarının, aylarca hapis yatan, yetim yavrularına hem anne hem baba olan cefakar Türkan gibi şehit eşlerinin ahı, elbet bir gün bulur onları da!

Heyecanla çağırdı bizi bir gün annem. “Kızlar gelin, işte bu babanızın yattığı hapishane”. Gözleri dolu dolu haberleri izliyordu. “Abu Garip!” dedi. Bu hapishane babam için son durak olmuştu. Diğer şanlı, şerefli şehitler gibi. Ben çok geç başlamışım konuşmaya. Babam duyamamış benim sesimi. O benim sesime, ben O’nun sesine hasret kaldık. Sesi güzelmiş babamın. Şarkı söylemeyi sevdiği kadar müzik aleti çalmayı da severmiş. Şimdi Çiğdem ablam ud çalıyor tıpkı bir zamanlar babamın çaldığı gibi. Benim konuşmaya başladığımı bin bir zorluk ve tehlikelerle kaçak yollardan gidip gelen yasak mektuplardan öğrenmiş. Tıpkı Çiğdem ablamın ilkokula başladığını öğrendiği gibi.

İsmi gibi AYDIN babam, hapishanedeyken bile aklından çıkarmamış bizleri. Tek korkusu bizim başımıza kötü birşeylerin gelmesiymiş. Aslında ben yıllarca bizi umursamadığını düşünüp, kızdım babama. Ülküsü uğruna şehit olup, adımızın YETİM kalmasına sebep olduğu için kızdım. Sonra anladım. Meğer bizim

geleceğimiz için şehit olmuş babam. Meğer “önce can, sonra canan” diyen ödleklerden değil, ölümü yenen KAHRAMANlardanmış AYDIN babam!

Her kızın babası kendi kahramanıdır. Her kızın baba acısı büyüktür. Benim babam sadece benim kahramanım değildi ki acım diğer kızlarınki gibi olsun. Benim acım hepsininkinden daha büyük. Benim babam Türkmen milletinin kahramanıydı. Benim acım Türkmen milletinin acısıydı. Çünkü benim babam Yarbay Pilot ünvanını haybeden almamıştı. Benim babam SATILIK değildi! Benim babam “Neden hep ön sıralarda Türkmen askerleri savaşıyor” diye baş kaldırmıştı bazı köpeklerin uşaklık ettiklerine! Zulümlere karşı sessiz kalmamıştı. Muhtaç olanın yardımına koşmuştu. Canı pahasına cananını, yani milletini korumaya çalışmıştı. Dayanılmaz işkenceler karşısında bile pes etmemiş, hiçbir itirafta bulunmamıştı. Hapishaneler arası nakil sırasında hiçbir belgeye imza atmadığını söylemiş Rahmetli Yaşar Cengiz’e.

Benim cesur babam, tıpkı milleti gibi kendisinin de özgür kalacağını ümit etmiş. Dimdik ayakta duran Aydın Tayyar, korkutmuş bazı soysuzları. O kadar korkutmuş ki, 3 ayrı ölüm tarihi verdiler bize. Demek ki öldüremediler Aydın’ı! Öldüremezler Aydın’ı. 20 yıl geçti ama hala herkes biliyorsa, tanıyorsa Aydın’ı; kim diyebilir ki hainlerin muratlarına erdiğini.

Adı gibi kendisi de AYDIN Yarbay Pilot’un bedeni 20 yıldır yok aramızda. Önemli olan bedenler değil zaten. Çünkü bu AYDIN millet var oldukça, AYDIN Funda, AYDIN Çiğdem huzur buldukça var olacak AYDIN MUSTAFA! Kızların, milletin ŞEREFLİ adını onurla taşıyacak GERÇEK ŞEHİT YARBAY PİLOT AYDIN MUSTAFA!


Yorumlar:
YOLUNUZ YOLUMUZDUR...
Her Türkmen genci, şehidine bakıp bu satırları okumalı... "Dağlar lisana gelse de anlatsa hepsini , Binlerce can dirilse de nakletse geçmişini ! Garbın cebin-i zalimi affetmedim seni , TÜRK'üm ve düşmanın sana kalsam da bir kişi..! Ben şurezar-ı kalbimi kinimle süslerim , Kalbimde bir silah ile ferdayı beklerim . Kabrinde müsterih uyu ey namdar atam ! Evladının bugünkü adı sade intikam..! " kahpelik bitmedi bitmiycek, YOLUNUZ YOLUMUZDUR...
Türkmenata
Allah rahmet itsin
Allah rahmet itsin, Topragin Nurla Dolsun Mofak Salman
mofak salman
mekanı cenettir
bütün türkmenlerin yasıdır üzüntüsüdür..ama unutmaki herkese bu klahraman insan gibi onur verici ölmek nasib olmaz..türkmen milletinin gurur simgelerinden biridir yeri cenettir...
pnar abdullah
Ruhun Sadolsun
Ruhun Sadolsun Mekanin Cennet. Ne Mutlu Sizlere Topragin Nurla Dolsun. Sevgi ve saygi herkese...
Abbas Kasap

http://www.bizturkmeniz.com/tr/index.asp?page=article&id=18003

1 comment:

Silas said...
This comment has been removed by the author.