Sunday 2 January 2011

Afganistan Türklerinin Lideri ve Afganistan Silahlı Kuvvetleri Başkomutanlığı Kurmay Başkanı Orgeneral Mesajı

Afganistan Türklerinin Lideri ve Afganistan Silahlı Kuvvetleri Başkomutanlığı Kurmay Başkanı Orgeneral Abdurraşid Dostum’un, Sekizinci Türk Dünyası Gençlik Buluşması Münasebetiyle Mesajı

Sekizinci Türk Dünyası Buluşmasına katılan değerli konuklar,
Öncelikle hepinizi selamlar ve bu muhteşem etkinliği düzenleyen tertip komitesine teşekkürlerimi sunarım.

Türk Dünyası’nın geleceğine yön verecek olan çok değerli gençler,
Ben uzun yıllar boyunca, yaşadığı büyük savaşlarla binlerce gencini kaybetmiş bir ülkeden, sadece Afganistan’daki Türk gençlerinin değil, aynı zamanda Türk Dünyası gençlerinin manevi atası olarak size sesleniyorum:

Bu Buluşmanızın asıl amacı; Balkanlardan Çin Seddi’ne kadar olan büyük coğrafyamızın gençlerini bir araya getirip sadece birbirini tanımasıyla sınırlı kalmak olmayıp bu coğrafya gençlerinin fikir gücünü ortak bir hedef için birleştirmek, bu topraklardaki potansiyelleri ortaya çıkarmak ve Türk Dünyasını daha parlak bir geleceğe taşıyarak Büyük Türk Milletini daha güçlü ve daha huzurlu bir millet haline gelmesini sağlamaktır.

Bu nedenle Türk Dünyası’nın ortak değeri olan merhum İsmail Bey Gaspralı’nın ‘BİRLİK’ mesajından yola çıkarak sorunlarımızı ortak sorun kabul etmeniz ve daha büyük hedeflere doğru ilerlemeniz gerekmektedir.

Kuşkusuz birçok ülkede siyasal hayatta ve bürokraside gençlerimize yol verilmemektedir. Ben şahsen gençlere yalnız yol değil, aynı zamanda rol verilmesi gerektiğine inanıyorum. Nitekim geçtiğimiz parlamento seçimlerinde Afganistan’ın birçok bölgesinden adaylığını açıklayan bazı gençleri bizzat destekleyerek parlamentoya girmelerini sağladım.

Aynı zamanda bazı gençleri valilik düzeyine kadar yükselmesini sağladım. Yakın gelecekte de bazı gençleri diplomat olarak yurt dışına göndermeyi ve gerçekleştirilmesi planlanan Parti kongresinde de partinin üst düzey yönetimine getirmeyi hedefliyorum. Çünkü ben gençlerimize bütün samimiyetimle güveniyorum.

Lideri olduğum Afganistan Milli ve İslami Hareketi’nin de Afganistan’daki Türk gençlerinin kanları ve canlarıyla kurulduğunu biliyorum. Şu noktayı da belirtmekte fayda vardır: Bundan 35 yıl önce Afganistan’da Türk lehçelerinin hiç biri ile neredeyse konuşmak bile mümkün değildi. Ama şu anda Türk lehçeleri Türklerin yoğunlukta yaşadığı bölgelerde Afganistan’ın üçüncü resmi dil olarak anayasada yerini almıştır. Kuşkusuz bunlar kaybettiğimiz gençlerin kanı pahasına elde edilmiştir. Bu nedenle gençlere önem veriyor ve onların gerçek mücadeleci olduklarına gönülden inanıyorum.

Bu doğrultuda, Türk Dünyası Gençlerinin manevi atası olarak size ve sizin aracılığınızla bu Buluşmada olmayan tüm Türk gençliğine olan tavsiyem; hedeflerinizi büyük tutmanız, bu hedefler için çok çalışmanız ve Türk dünyasını daha parlak bir geleceğe ulaştırmak için gece gündüz demeden emek harcamanızdır.

Unutmayın ki ilerlemekte olduğunuz Türk Dünyasını birleştirme yolu büyük güçlüklerle doludur. Bu yolda büyük engellerle karşılaşmanız mümkündür. Bu yolda dostlarınız olduğu gibi düşmanlarınız da fazladır. Sıkılmadan ve yorulmadan ilerleyin, çünkü onurlu ve şerefli bir yol olduğunu unutmayın.

Bir kez daha hepinizin gözlerinden öper ve başarılar dilerim. Gelecek Buluşmalardan birini Afganistan’da gerçekleştirerek buradaki gençlerle de daha yakından irtibat kurmanızı umut ediyorum.

Orgeneral Abdurraşid DOSTUM
Afganistan Türklerinin Lideri ve
Afganistan Silahlı Kuvvetleri Başkomutanlığı Kurmay Başkanı

No comments: