Friday 7 August 2009

KERKÜK VUSLATI*



KERKÜK VUSLATI*

Bir vuslat hikâyesidir bu aslında
İçimi sızım sızım sızlatan
İyi değilim dostlar bu aralar
Bir Kerkük akşamında tutsak kaldım
Kulağımda Telaferden Tuz dan patlalamalar
Kaldıramadım başımı Kafkaslara
Bir Karabağ feryadı yıktı ezdi beni
Kayıp çocuğunun yerini soran analarda
İyi değilim bu aralar dostlar
Ata yurdumdan Uygur haykırdı bana
Ölüyorum kavim kardeş yetiş diye
Atalarım Çin seddini aşardı da
Elime bayrak alıp haykıramadım
Milyonlarca meydanlarda olamadım
Ah bu acı dayanılmaz canlar
Akdeniz de bir ceylan yavrusu Kıbrıs
Beşparmaklarda şehitlerim durur da
Masada imza atanlara hesap soramadım
Bin atlı geldi sardı etrafımı Balkanlardan da
Hep elveda dedim Üsküp ve dahi ötesine
Ve unutulmuş nazlı gelindir Kırım
Sürgünden feryat etti bir Tatar bebeside
Başımı kaldırıp varamadım acılara
Dört yan Üç kıta da Türkçe sesler
Bir hilal rüzgâr bekler
Ağlayan analar ölen bebekler
Huzuru mahşerde hesabını bekler
Bir unutulan destanların hikâyesidir bu
Ergenekon’da demirin örs de sesi
Manas ta gerilen bir yaydır bu ses
Unutulan unutturulan Orhun yazıtlarındaki mana
Şimdi uzaklardan atlılar koşar
Çanakkale’den feyiz almış yiğitler
Dumlupınar’da fırtına süvariler
Hesap sorar bize şimdi şehitler
Vurulsa ah yenide Mehterler
Cenke tutulsa şanlı yiğitler
Ne yazık mazide artık o zamanlar
Vuslat akşamlarındayız uyutulmuşuz
Yıkılırken Türkün kaleleri tek tek
Sıcak yataklarımızdan bakmışız
Şimdi bir Kerkük akşamındayız
Uzaklardan sesler var Doğu Türkistan dan
Ve Dedem Korkut geldi söz söyler gene
Uyan ey Oğuz boylum uyan
Bastığın şehit toprağı aşkına
Vermem bu canı namerde
Ya sen gel al canımı dindir acımı
Ya da yetiş kan kardaşının imdadına..

GÜNGÖR YAVUZASLAN
Bartın Gazeteciler Dernek Başkanı

No comments: