Friday 24 June 2011

TÜRKMEN EĞİTİMCİLER AYAKTA

Perşembe, 23 Haziran 2011 20:52


24/06/2011




Türkmen okulları eğitim görevlileri bugün gösteri düzenledi.

Gösteri Kerkük il milli eğitim müdürlüğü’nde düzenlendi.

Gösteride Eğitim Bakanlığı’na bağlı Genel Denetleme Dairesi’nin Türkmen okullarına karşı uygunsuz davranışları protesto edildi.

Irak Türkmen Cephesi Enformasyon Dairesi ise olayı yayınladığı bir bildiriyle kınadı.

Bu sabah Kerkük’te gösteri düzenlendi.

Gösteri Türkmen okulları eğitim görevlileri tarafından düzenledi.

Kerkük il milli eğitim müdürlüğü’nde düzenlenen gösteride Eğitim bakanlığına bağlı Genel Denetleme Dairesi’nin Türkmen okullarına karşı uygunsuz ve yakışmaz davranışları kınandı.Gösteriye katılan Türkmen eğitimciler Türkmeneli televizyonuna konuştular.Eğitimciler adı geçen dairenin müfettişleri adeta Türkmen okullarını hedef aldığını ve global eğitim ve eğitmene yakışmayan davranışlarda bulunduklarını söylediler.

Gösteriye Türkmen Öğretmenler Birliği başkanı Abdulselam Bayraktar da katıldı. yapılan davranışları kabul edilmez olarak niteledi.

Kerkük il Milli Eğitim Müdürlüğü Türkmence bölüm başkanı Talal Hamit ,yanlış olaylar hakkında ne yazık ki sadce Türkmen okullarındaki eğitmenler hakkında soruşturma yapıldığını ve bunun başka okullarda görmediklerini söyledi.

Kerkük il milli eğitim müdür yardımcısı Fevziye Avanis ise yaptığı konuşmada göstericilerin taleplerini gereken mercilere ileteceklerini söyledi.

Bu olaya karşı Irak Türkmen Cephesi Enformasyon Dairesi bir bildiri yayınladı.Yayınlanan bildiride Eğitim Bakanlığı’na bağlı Genel Denetleme Dairesi’nin Türkmen okullarındaki eğitim ve öğretim görevlilerine karşı uygun olmayan davranışlarından dolayı üzüntü doyduğu ifade edildi.Bildiride,Bakanlığın bünyesindeki daire müfettişlerinin davranışlarına açıklık getirmesini istedi.

Türkmen Öğretmenler Bilriği de bir bildiri yayınladı.Birliğin yayınladığı bildiride Eğitim Bakanlığı’na bağlı Genel Denetleme Dairesi’nin müfettişeleri yapmış oldukları bu davranışlarla özellikle Türkmen okullarını hedef aldıklarını ve tür davranışlara dur demek için tüm yasal ve anayasal hakların kullanılacağı ifade edildi.

No comments: