Tuesday 23 August 2011

TELAFER’DE TÜRKMEN EĞİTİMİ


Milli Eğitim Bakanlığına bünyesinde Türkmen Eğitimi Genel Müdürlüğü’nün açılmasını ön gören yasanın Parlamento’da kabul edilmesi haberi Kekrük ve diğer bölgelerde olduğu gibi Musul ve Telafer ilçesinde de sevinçle karşılandı.gelişmeler üzerine toplanan Telafer’deki Eğitim komisyonu kararın Türkmen eğitim seviyesinin yükselmesine yapılacak olan olumlu etkileri ile Türkmen çocuklarının Türkmen temel okullarına yazdırmaları gerektiği konularını gündem aldı.

Milli Eğitim Bakanlığına bünyesinde Türkmen Eğitimi Genel Müdürlüğü’nün açılmasını ön gören yasanın Parlamento’da kabul edilmesi haberi Kekrük ve diğer bölgelerde olduğu gibi Musul ve Telafer ilçesinde de sevinçle karşılandı.gelişmeler üzerine toplanan Telafer’deki Eğitim komisyonu kararın Türkmen eğitim seviyesinin yükselmesine yapılacak olan olumlu etkileri ile Türkmen çocuklarının Türkmen temel okullarına yazdırmaları gerektiği konularını gündem aldı.

Irak Türkmen Cephesi Telafer birinci bürosu eğitim sorumlusu Süleyman Efendioğlu ve eğitim müfettişlerinden Abdulgani Efendioğlu.eğitim genel müdürlüğünün açılmasından dolayı tüm Türkmenleir kutladılar.

Irak Türkmen Cephesi Merkez Karar kurulu üyeleri Lukman Necim ve Kasım Kara ile Irak Türkmen Cephesi Telafer birinci büro sorumlusu Hazim Devlet ve Irak Türkmen Cephesi Telafer ikinci büro eğitim sorumlusu Kenan Abbas Türkmen eğitimine ilikin gidişatın iyi yönde olduğunu ve herkesin anadilde eğitim görmeye destek vermesini istediler.



turkmenelitv

No comments: